آقای نویسنده

از همه جا و از همه چی اینجا می خوانید

آقای نویسنده

از همه جا و از همه چی اینجا می خوانید

5 عادت بدی که باعث ریزش ابرو می شود

شنبه, ۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۰۵:۵۰ ب.ظ


آیا نگران ریزش ابرو های خود هستید؟ برای جبران ابروهای از دست رفته خود باید بتوانید در مرحله اول دلیلی ریزش ابروی خود را بررسی کنید. اما همیشه لازم نیست به دنبال دلایل پزشکی برای ریزش موی ابروی خود باشید. گاهی ک.ارد عادات غلط شما می تواند باعث  و دلیل ریزش ابروهای شما باشد.

 

شماره 1 : ریختن بیش از حد کرم مراقبت از پوست به ابروهای خود

 

وقتی می ایستید و به آن فکر می کنید، آیا حاضرید کرم های شب یا کرم پودر را روی پوست سر خود بمالید؟ به روشی مشابه، قرار دادن برخی محصولات در ابروهای شما، مانند کرم های غنی یا آرایشی که منافذ را مسدود می کند، می تواند به فولیکول های ابروهای شما نفوذ کند و باعث ریزش آنها یا حتی مانع رشد آنها شود. اگر نگران کم‌تغذیه شدن ابروهایتان هستید یا اگر پوست بیش از حد خشک می‌شود، سرم‌ها یا نرم‌کننده‌های ابرو یا حتی گزینه‌های طبیعی DIY مانند روغن کرچک یا روغن نارگیل را در نظر بگیرید. اگر نمی خواهید روغن سنگین تری روی ابروهایتان باقی بماند، می توانید همیشه آن را نیم ساعت قبل از شستن صورتتان بمالید.

شماره 2 : با مداد یا مداد رنگی ابرو خیلی خشن باشید


اگر مانند من ابروهای کم پشت یا لکه های طاس دارید، آنگاه نیاز به پرکردن این نقاط را به خوبی درک خواهید کرد. اما اگر از مداد ابرویی استفاده می‌کنید که به اندازه کافی رنگدانه ندارد، متوجه خواهید شد که سعی می‌کنید سخت‌تر فشار دهید و هر آنچه را که کسی تا به حال در مورد استفاده از «ضربه‌های نرم و مو مانند» به شما گفته است نادیده می‌گیرید. و بله، ما آنجا بودیم، زیرا هیچ کس وقت ندارد هر روز صبح به مدت 10 دقیقه با پر کردن موهای ابرو بپردازد! اگر در مرحله رشد ابروهای خود هستید، از پودرهای ابروهای روشن یا خط ابروهای مایع استفاده کنید که قرار نیست ابروهای شما را بکشند.

شماره 3 : ژل ابرو بیش از حد

ابروهای فریبنده همیشه نیاز به کمی رام کردن دارند، و ژل های ابرو برای قفل کردن ابروهای شما در جای خود بسیار عالی هستند تا در طول روز کاملاً برس کشیده به نظر برسند. و در حالی که آنها به منظور سفت کردن موهای ابروی شما برای حفظ آنها در جای خود هستند، همچنین می تواند آنها را شکننده تر یا مستعد آسیب کند. اگر از ژل ابرو استفاده می‌کنید، آنها را آخرین مرحله هنگام انجام ابروهای خود قرار دهید، بنابراین ابروهای بیش از حد سفت را با مداد، مداد رنگی یا برس دیگر نکشید. همچنین می‌توانید ژل‌های ابرو را امتحان کنید که ابروهای شما را در جای خود نگه می‌دارند، اما در لمس به اندازه کافی نرم هستند،

شماره 4: بیش از حد موچین

کندن ابروها می‌تواند فوق‌العاده رضایت‌بخش باشد، و حتی ممکن است وقتی با یک آینه بزرگ‌کننده از نزدیک نزدیک می‌شوید (که همیشه باید از آن اجتناب کنید، کمی خوشحال شوید). در حالی که موچین یک راه عالی برای خلاص شدن از شر موهای سرگردان است، اما وقتی به مرز شکل ابروی خود نزدیک می شوید، باید مراقب باشید. بیش از حد موچین کنید و باید هفته ها یا حتی ماه ها صبر کنید تا آن موها دوباره رشد کنند. و اگر مراقب نحوه کندن موها نباشید، می‌توانید به فولیکول‌ها آسیب بزنید، که ممکن است به این معنی باشد که موها هرگز دوباره رشد نمی‌کنند. اگر می‌خواهید ابروهایتان را موچین کنید و فرم دهید، حتماً این کار را بعد از حمام یا دوش آب گرم انجام دهید، زمانی که فولیکول‌ها باز و موهایتان نرم‌تر شده‌اند تا احتمال آسیب‌دیدگی به حداقل برسد.

شماره 5 : استرس یا تغییر رژیم غذایی

اگرچه کنترل آن آسان نیست، اما سطح استرس یا رژیم غذایی شما نیز می تواند باعث ریزش موهای شما شود. ریزش مو در نتیجه استرس یک اتفاق بسیار رایج است، و اگر موهای سر شما در حال ریزش باشد، به این معنی است که موهای ابروهای شما نیز ممکن است همین کار را انجام دهند. البته، تغییر چیزهایی در زندگی که باعث استرس شما می شود، راه حل ایده آلی است، اما همه ما نمی توانیم آنقدر خوش شانس باشیم. با دادن فضا و زمان برای لذت بردن از چیزهای دیگر، راه هایی برای کاهش استرسی که احساس می کنید پیدا کنید. در زمینه رژیم غذایی، اطمینان از دریافت کافی ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی مانند روی در رژیم غذایی یا مکمل‌ها، به شما کمک می‌کند تا موهایتان را سالم نگه دارد.

 

  • vida yary

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی