آقای نویسنده

از همه جا و از همه چی اینجا می خوانید

آقای نویسنده

از همه جا و از همه چی اینجا می خوانید

چگونه یک سخنران موثر باشیم

چهارشنبه, ۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۲۴ ق.ظ

سخنرانان خوب می توانند مخاطب را درگیر کنند، شور و شوق را شعله ور سازند و ایده ها و نظریه های قابل تامل را به شیوه ای قابل فهم و مختصر ارائه دهند. این یک مهارت دشوار است، مهارتی که اغلب برای تسلط واقعی به آن نیاز به تجربه عظیمی دارد.

با این حال، این همیشه صادق نیست، مخصوصاً برای مربیانی که واقعاً به موضوع انتخابی خود علاقه دارند.

اگر این زنگ‌ها شروع به به صدا درآوردن کرده است، و می‌خواهید توانایی صحبت کردن در جمع خود را تقویت کنید و در عین حال به اطلاع رسانی به نسل بعدی افراد دارای هماهنگی آکادمیک کمک کنید، در اینجا چند نکته وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید.

 

سخرانی موثر

ضبط و رونویسی

در حالی که برخی از سخنرانان قادرند جزر و مد کل سالن را بدون حتی یک یادداشت برای رجوع به آن کنترل کنند، این اغلب از عمل خارج می شود. تا زمانی که نتوانید به آن مرحله برسید، ضبط سخنرانی های خود و تجزیه و تحلیل آنها به منظور شناسایی زمینه های بهبود می تواند کمک بزرگی باشد.

به علاوه، اگر بتوانید از شرکت‌های تولید رسانه‌ای استفاده کنید که خدمات رونویسی مصاحبه‌های برگشتی سریع ارائه می‌دهند، نه تنها می‌توانید اثربخشی ارزیابی خود را افزایش دهید، بلکه می‌توانید در وهله اول استادان خود را به مراتب در دسترس همه قرار دهید. این بخش از نرم افزار برای کسانی که به طور منظم برای دانش آموزان جدید متقاضی تحصیل در مدرسه شما مصاحبه انجام می دهند فوق العاده مفید خواهد بود.

این یک راه فوق‌العاده برای یک مربی فراگیر است، راهی که تضمین می‌کند که سخنرانی‌هایشان برای همه، صرف‌نظر از موقعیت شخصی‌شان، قابل درک است.

سخنرانی های نمونه را تماشا کنید

تماشای نخبگان جهان در یوتیوب می‌تواند راه خوبی برای فهمیدن اینکه چه چیزی برای آنها کار می‌کند و اینکه آیا در نهایت برای شما مفید خواهد بود یا خیر، باشد. Kurt Vonnegut بزرگ چند سخنرانی فوق العاده روشنگر، خنده دار و تحریک آمیز ارائه می دهد، بنابراین ارزش بررسی آنلاین را دارد.

تشویق به سوالات

برای از بین بردن یکنواختی بالقوه یک موضوع به خصوص دشوار و برای درگیر نگه داشتن مخاطبان خود، سؤالات تشویقی ضروری است. این می تواند به امتیازات شما اجازه گسترش دهد و ارزش آنها را در ذهن مخاطب تثبیت کند.

تعامل بیشتر می تواند منجر به تعهد بیشتر شنونده شود، در عین حال می تواند به ایجاد محیطی کمک کند که بر حسب کنجکاوی تحصیلی شکوفا شود. حتی ممکن است متوجه شوید که از مخاطبان خود یاد می گیرید و شروع به دیدن موضوعات از دیدگاه جدیدی می کنید.

در حالی که شکل سنتی سخنرانی ممکن است یک خیابان یک طرفه به نظر برسد، لزوماً نیازی به این نیست، بنابراین حفظ ذهنی باز و اتخاذ تمایل به یادگیری می‌تواند راهی عالی برای ایجاد یک محیط آموزشی دلپذیرتر باشد.

از وسایل کمک بصری و صوتی استفاده کنید

تمرکز بر گفتار یک فرد ممکن است گاهی سخت باشد، به خصوص اگر چیز دیگری وجود نداشته باشد که ذهن را مشغول کند. استفاده از وسایل کمک بصری و صوتی مرتبط می تواند به شما در حفظ سطح تمرکز در اتاق کمک کند، زیرا پویایی جدیدی به سخنرانی اضافه می کند.

بعلاوه، در انجام این کار، از نظر فنی دیگر زمانی که به ارائه اطلاعات به مخاطب می پردازید، تنها نیستید، که به خودی خود می تواند تسکین بزرگی باشد، به خصوص اگر موضوع فوق العاده متراکم باشد.

  • vida yary

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی