آقای نویسنده

از همه جا و از همه چی اینجا می خوانید

آقای نویسنده

از همه جا و از همه چی اینجا می خوانید

۱ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

گاو صندوق نسوز و ویژگی های آن

شنبه, ۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۰۵:۰۴ ب.ظ

وقتی نمی خواهید در مورد اوراق مهم خود ، اعم از اسکناس بانکی ، قراردادهای مهم نگران باشید، یک گاوصندوق ضد حریق خوب انتخاب می کنید. اما این سوال مطرح می شود: آیا آن گاوصندوق ها واقعاً نسوز هستند؟ تا کی می توانند در برابر آتش مهمی مقاومت کنند؟ تنها راه برای فهمیدن این که مستندات مربوط به نحوه ساخت آنها باشد.

گاوصندوق های نسوز با دو جداره فلزی ساخته شده اند که ماده ای مقاوم در برابر آتش را در خود جای داده است: پشم معدنی ، سیلیکات کلسیم یا سدیم ، پرلیت و ورمیکولیت یا بتن محافظت شده در برابر آتش. درب بیشتر توسط مهر و موم آتش محافظت می شود که در صورت آتش سوزی منبسط می شود و از گرما و آب محافظت می کند.

بسیار مهم است که یک گاوصندوق ضد آتش را از یک ضد آتش محافظت کنید. تولیدکنندگان و فروشندگان تمایل دارند که اصطلاحات را کمی استفاده کنند و این ایده را گسترش دهند که یک گاوصندوق می تواند در برابر آتش سوزی مقاومت کند. اما این به بسیاری از شرایط و عوامل بستگی خواهد داشت. علاوه بر این ، یک گاوصندوق باید در برابر سارقین مقاومت کند ، نباید آن را فراموش کنیم. آیا واقعاً اینگونه است؟

ساختار و ساخت یک گاوصندوق نسوز


بیشتر گاوصندوق های سطح ورودی تک جداره هستند. این مورد در مورد گاوصندوق ضد حریق نمی تواند وجود داشته باشد زیرا برای نگهداری مواد بازدارنده آتش باید از لاشه دو جداره ساخته شود. این ورق فلز معمولاً نازک تر است (به عنوان مثال 14 گیگابایت ، به عبارتی 0،078 اینچ یا 98/1 میلی متر) از لاشه یک درب معادل آن. اما گاوصندوق های مقاوم در برابر آتش ، ورق های فولادی ضخیم تری دارند.

مواد مقاوم در برابر آتش به خودی خود و هوایی که به عنوان یک عایق عمل می کند نیز فضا را اشغال می کند.

دیواره های بدن با مواد عایق آتش پر شده است. برخی از سازندگان دستور العمل های خود را مخفی و یا اختراع ثبت شده نگه می دارند. به عنوان مثال ، در مورد گاوصندوق Burg Wachter ، این ماده از FCP (بتن محافظت شده در برابر آتش) تشکیل شده است. در داخل دیواره های بدنه و همچنین درب یافت می شود.

 

درب بیشتر توسط یک مهر و موم ضد نفوذ محافظت می شود که در صورت آتش سوزی متورم شده و درب را مهر و موم می کند. این خیلی مهم است. زیرا گاوصندوق به اندازه ضعیف ترین جز component آن محافظت می شود. عایق می تواند خوب باشد ، اما اگر گرما بتواند از طریق درب بد آب بندی شده به داخل راه پیدا کند ، هیچ هدفی ندارد. مهر و موم خاصیت خاصی دارد: در استفاده روزمره بدون سر و صدا است و متوجه آن نخواهید شد. اما وقتی گرما جمع می شود ، به سرعت منبسط می شود و فضای بین درب و دیواره های گاوصندوق را اشغال می کند و از ورود هوا و گرما جلوگیری می کند. این جنبه بسیار مهمی از عایق حرارتی (و در نتیجه مقاومت در برابر آتش) است. هرچه گاوصندوق بهتر باشد ، مهر و موم بهتر است. گاوصندوق های ارزان قیمت ارزان حتی یک صندوق عقب ندارند.

 

برای درک واقعی عملکرد آن ، مهم است که چگونه انجمن ملی حفاظت از آتش سوزی و آزمایشگاه های پذیره نویسان آزمایشات خود را انجام دهند.

 

گاوصندوق های نسوز چگونه رتبه بندی و آزمایش می شوند؟


گسترش آتش ممکن است کمتر از 30 ثانیه طول بکشد و از یک آتش سوزی بزرگ به یک آتش سوزی تبدیل شود. دما در 5 دقیقه می تواند به 1200 درجه فارنهایت برسد. کاغذهای داخل گاوصندوق را می توان تغییر داد و یا حتی بدتر از آن ممکن است دچار احتراق خود به خودی شود.

رتبه بندی ها شامل آزمون هایی است که در آن دقیقه ها و دما ارسال می شود. دما و میزان رطوبت در داخل گاوصندوق با هر دمای کوره اندازه گیری می شود.

به منظور شبیه سازی شرایط آتش سوزی ، آزمایشگاه ها مقالات و انواع مختلفی از رسانه های دیجیتال را در داخل گاوصندوق قرار می دهند. میزان رطوبت باید زیر 65٪ باشد. دما در داخل گاوصندوق باید بین 65 درجه فارنهایت و 75 درجه فارنهایت باشد. سپس گاوصندوق را درون کوره قرار می دهند. گرما سپس با سرعت کنترل شده افزایش می یابد و به طور مساوی در تمام سطوح محصول پخش می شود.

با رسیدن دما ، کوره خاموش است (به عنوان مثال 1700 درجه فارنهایت). سپس گاوصندوق را می توان در کوره خنک کرد. دما در داخل گاوصندوق کنترل می شود. فقط به محصولی که زیر حد دما و رطوبت باقی بماند برچسب داده می شود.

سپس گاوصندوق باز می شود تا بررسی کند که آیا محتوای آن در شرایط قابل استفاده است یا خیر و یا اینکه دیوارها از نظر گرما یا رطوبت مشکلات ساختاری نشان می دهند.

چنین آزمایشی یک بار اتفاق نمی افتد. یک گاوصندوق باید یک سال بعد دوباره امتحان شود تا بررسی شود که آیا نمونه خارج از خط تولید هنوز با استاندارد مطابقت دارد یا خیر.

UL1 (1 ساعت در دمای 1700 درجه فارنهایت) معمولاً راهی است که می رود زیرا با اکثر بیمه نامه های استاندارد سازگار است.

 

آیا یک گاوصندوق واقعاً نسوز است؟


با کلمات بازی نکنید گفته می شود که بسیاری از موارد ضد آب هستند و دارای درجه بندی هستند. این قابل آزمایش است. اما ضد آتش است؟ هیچ ایمنی ضد آتش نیست زیرا نمی تواند به طور نامحدود در برابر آتش مقاومت کند. فقط بحث دما و دقیقه است. بنابراین گفته می شود که یک گاوصندوق در برابر آتش مقاوم است. و این مقاومت معمولاً از 30 دقیقه تا 160 دقیقه ارزیابی می شود. بنابراین باید نه از آتش مستقیم بلکه از گرما محافظت شود ، زیرا در صورت آتش سوزی گرما می تواند به سرعت شدید شود. اگر قصد خرید گاوصندوق آتش سوزی را دارید ، ممکن است به مقاله ای که نوشتم علاقه مند شوید: آیا گاوصندوق های آتش نشانی م effectiveثر هستند؟

 

گاوصندوق های نسوز ارزان قیمت خوب هستند؟


من را ببخش ، همه چیز ایمن و خوب است. نه خیلی سریع.
برای اینکه سنگین نباشید ، گاوصندوق های مقاوم در برابر آتش از لاشه دو جداره تشکیل شده از فلز نازک (ضخامت 1/2 لاشه یک جداره!) استفاده کنید. ضخامت این فولاد می تواند تا 18 گیگابایت باشد که فقط 1/20 اینچ (1،27 میلی متر) است.

می بینید که تنها هدف از آن ورق فولاد این است که مواد ضد حریق را در جای خود نگه دارد و دیگر در برابر سارق مقاومت نکنید ... مشکلی نیست: به نظر می رسد که گاوصندوق به دلیل ضخامت لایه عایق ، بزرگ و محکم باشد. خریدار خوشحال است اما من به شما هشدار می دهم که فریب ضخامت چنین گاو صندوق را نخورید ...

 

یک گاوصندوق مقاوم در برابر آتش ، حتی گاهی اوقات به طور کلی فاقد مهر و موم قابل انعطاف پذیری در برابر آتش (مهر و موم نفوذی) است ، چه رسد به یک مهر و موم خوب.

 

آیا گاوصندوق نسوز محافظ مناسبی در برابر سرقت است؟

 


سرانجام ، گاوصندوق های مقاوم در برابر آتش اغلب دارای قفل درب با کیفیت پایین تر هستند. گاوصندوق بزرگ است ، باید محکم باشد ، درست است؟ لازم نیست!
با یک گاوصندوق بزرگ ارزان قیمت ، اغلب اخطارها وجود دارد. مهمترین آنها کیفیت قفل است. بعضی اوقات از صندوق پستی به یک قفل پایین می رود!


این نوع قفل ها را می توان در عرض چند دقیقه ، بعضی اوقات در چند ثانیه با ابزار کم یا بدون ابزار باز کرد. صندوق پستی در گاوصندوق را می توان با یک مته ساده باز کرد ، می توان آن را به راحتی قفل کرد ، حتی گاهی اوقات می توان آن را با پیچ گوشتی و چکش چرخاند. آخرین گزینه انداختن گاوصندوق به زمین است. اگر ترجیح داده اید گاوصندوق ارزان قیمت را با استیل سبک و سبک اندازه گیری کنید و گاوصندوق خود را به طبقه بالا بیاورید ، احتمال اینکه یک سارق بتواند آن را به راحتی پرتاب کند پنجره است. یک گاوصندوق باز شده را در مسیر خود پیدا خواهید کرد ...


تنها راهی که گاوصندوق مقاوم در برابر آتش می تواند امنیت خوبی را در صورت آتش سوزی و سرقت فراهم کند ، فراموش کردن مسیر ارزان قیمت و انتخاب گاوصندوق با کیفیت متوسط ​​و خوب است. این گاوصندوق های خوب ، عایق بندی خوب ، مهر و موم خوب و ساختار خوبی با دیواره های دوتایی و فولاد ضخیم و یک درب سه جداره دارند. سنگین هستند وقتی به درستی لنگر بیاندازید ، به اندازه گاوصندوق های معمولی خوب ، امنیت خوبی را ارائه می دهند. اگر از طبقه اول پرتاب شوند ، آنها بسته می شوند اما شما در باغ یا راه خود سوراخ جدیدی پیدا خواهید کرد. آزمایشات قطره برای گاوصندوق ها وجود دارد

 

به نقل از فروشگاه گاوصندوق سعدین در صورتی که قصد خرید گاوصندوق را دارید احتمالا با این جمله روبرو شده اید که گاوصندوق نسوز تهیه کنید. گاوصندوق نسوز چیست و چه ویژگی هایی دارد که باعث شده است هنگام خرید دائما آن را به شما پیشنهاد دهند؟ یا اینکه بهترین گاوصندوق نسوز ایران مربوط به کدام برند است؟ 

 

مطلب پیشنهادی :

چگونه گاوصندوق از سرمایه شما حفاظت می کند؟

سه گاوصندوق پرکاربرد را بشناسید

فراموشی رمز گاوصندوق

اجزاء تشکیل دهنده گاوصندوق

  • vida yary