آقای نویسنده

از همه جا و از همه چی اینجا می خوانید

آقای نویسنده

از همه جا و از همه چی اینجا می خوانید

بازاریابی موبایل چیست: تعریف و راهنما

جمعه, ۱۶ آبان ۱۳۹۹، ۰۵:۱۵ ب.ظ

بازاریابی موبایل روشی برای تبلیغ محصولات یا خدمات از طریق دستگاه های تلفن همراه است. با استفاده از این استراتژی ، مصرف کنندگان را هدف قرار دهید و به محتوای سفارشی حساس به زمان دسترسی پیدا کنند که محصولات ، خدمات یا ایده های خاصی را تبلیغ می کند. پس از  ثبت نام در  SendPulse ، می توانید بازاریابی موبایل خود را شروع کنید.

SendPulse به بازاریابان کمک می کند تا محصولات خود را از طریق کمپین های پیامکی تبلیغ کنند و از طریق پیامک های معاملاتی با مشتریان ارتباط برقرار کنند . برای شروع فیلم را تماشا کنید!

به گفته آندریاس مارکوس کاپلان ، استاد بازاریابی در دانشکده تجارت ESCP اروپا ، بازاریابی موبایل به کلیه تلاش های بازاریابی از طریق یک شبکه گسترده که مشتریان هدف از طریق دستگاه های تلفن همراه خود همیشه به آنها متصل هستند ، گفته می شود.
از اواخر سال 2015 ، ترافیک وب تلفن همراه بیش از استفاده از اینترنت دسک تاپ بود ، و از آن زمان وضعیت به گونه ای بوده است. برای تکرار این موضوع: یک نظرسنجی 2018 توسط Statista نتیجه گرفت که 52.2 درصد از ترافیک آنلاین در سراسر جهان از طریق تلفن های هوشمند ایجاد شده است.

چرا بازاریابی از طریق تلفن همراه مهم است؟


  • کاربران 89٪ از وقت خود را صرف برنامه های تلفن همراه می کنند
  •  و باعث می شوند دستگاه های تلفن همراه بر ارتباطات غالب شوند.
  • میزان نمایش و مقدار کلی محتوا در دستگاه های تلفن همراه به دلیل کوچکتر بودن آنها ساده شده است. از آنجا که دستگاه های تلفن همراه کوچکتر و سبک تر از رایانه هستند ، کاربران می توانند به راحتی آنها را در همه جا حمل کنند و در هر زمان که بخواهند خرید کنند.
  • موبایل 20 درصد زمان خرید را تسریع می کند.
  • در مقایسه با یک سال پیش ، 50 درصد از کاربران گوشی های هوشمند انتظار دارند که بلافاصله هنگام استفاده از دستگاه های خود چیزی را خریداری کنند.
  • نود و یک درصد از کاربران تلفن های هوشمند پس از دیدن تبلیغات مربوطه ، قصد خرید یا خرید اقلام جداگانه را دارند.
  • 3/2 مشتریانی که از تلفن های هوشمند استفاده می کنند ، احتمالاً از مشاغل دارای برنامه یا وب سایت های تلفن همراه با محتوای سفارشی شده برای مکان خود خرید می کنند.
  • چهل درصد معاملات آنلاین از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام می شود.

مزایای بازاریابی موبایل

در مقایسه با سایر اشکال بازاریابی ، بازاریابی موبایلی دارای چندین مزیت قابل توجه است.

  • پیام کوتاه آسان و نسبتاً ارزان است. اگر روش های سنتی تبلیغات مانند تبلیغات تلویزیونی یا چاپ آگهی ها را در نظر بگیریم ، پیامک به وضوح ارزان تر است. مانند قالب های تبلیغاتی مانند PPC یا کمپین های بازاریابی ایمیل ، ارسال پیام کوتاه بسیار آسان است و نیازی به مهارت فنی ندارد.
  • پیامک دارای CTR بالایی است. از آنجایی که افراد برقراری ارتباط از طریق دستگاه های تلفن همراه خود را خصوصی تر از ارسال ایمیل می دانند ، تلفن های خود را بیشتر بررسی می کنند و هرگز پیام ها را نادیده نمی گیرند. کاربران فقط شماره تلفن خود را با شرکت های مورد علاقه خود به اشتراک می گذارند ، بنابراین آنها از قبل منتظر تبلیغات شما هستند.
  • مخصوصاً برای مشاغل محلی مفید است. شرکت های محلی می توانند به راحتی از طریق پیام کوتاه به مشتریان وفادار خود در مورد معاملات داغ ، آخرین ورودها و پیشنهادات ویژه اطلاع دهند. مشتریان این فرصت را برای ورود به سایت برای بررسی پیشنهادات شما از دست نمی دهند.
  • انواع مختلفی از تکنیک های بازاریابی موبایل وجود دارد که می توانید برای یک کسب و کار تلاش کنید. عواملی مانند بودجه ، صنعت خاص و بخش مشتری  موفقیت استراتژی را تعیین می کنند. گفته شد ، در زیر برخی از گزینه های بازاریابی تلفن همراه وجود دارد:
  • بازاریابی برنامه موبایل. برنامه های تلفن همراه به مشاغل اجازه می دهد تا تبلیغات را در طراحی خاص برنامه تلفن همراه قرار دهند. فیس بوک یک نمونه عالی از تبلیغات در یک برنامه است.
  • تبلیغات درون بازی. این روش به همه تبلیغات در دستگاه های تلفن همراه اشاره دارد که هنگام باز شدن یا بازی های خاص ، به صورت تبلیغاتی ظاهر می شوند. این تبلیغات می توانند به صورت تبلیغات با تصویر کامل ، پنجره های بازشو بنر یا تبلیغات ویدیویی ظاهر شوند که در هنگام بارگیری صفحه نمایش نشان داده می شوند. 
  • بارکد پاسخ سریع (کدهای QR) . این بارکدها با استفاده از دوربین تلفن اسکن می شوند و سپس مشتریان به سایت پیوند داده شده هدایت می شوند و می توانند اطلاعات بیشتری در مورد مارک خاص را مشاهده کنند.
  • تبلیغات بنر موبایل. این آگهی ها تقریباً مشابه آگهی های موجود در دسک تاپ هستند ، فقط به این دلیل که به اندازه کافی کوچکتر هستند تا در صفحه نمایش دستگاه های تلفن همراه جای بگیرند.
  • مجاورت یا بازاریابی بلوتوث. با استفاده از این روش ، مصرف کنندگان تبلیغات خاص مکان را از طریق بلوتوث در دستگاه های خود فعال می کنند.
  • بازاریابی صوتی  این زمانی است که مشاغل از مکالمات تولید شده و خودکار رایانه برای تبلیغ کالاها یا خدمات خود استفاده می کنند. تصمیم گیری در مورد قطع یا گوش دادن به تماس تلفنی به عهده مشتری است.
  • بازاریابی پیامکی . این روش بازاریابی از طریق تلفن همراه ، تا حد زیادی رایج ترین است. بازاریاب ها از این رسانه استفاده می کنند تا با پیشنهادها و سایر اطلاعات مربوطه از طریق ابزارهای تلفن همراه خود با مشتری ارتباط برقرار کنند. SendPulse این امکان را با ارائه ویژگی های حرفه ای برای بازاریابی م mobileثر تلفن همراه فراهم می کند
  • درباره مشتریان هدف خود تحقیق کنید. یک بازاریاب باید تحقیقات کاملی در مورد مشخصات جمعیتی مصرف کننده خود انجام دهد تا اطلاعات مفیدی مانند آنچه دوست دارند ، سایت هایی که بازدید می کنند ، برنامه هایی که استفاده می کنند و موارد دیگر را جمع آوری کند. این اطلاعات بازاریاب را قادر می سازد تا تبلیغات موثری ایجاد کند.
  1. استفاده از فرصت ها در شبکه های اجتماعی. برای هل دادن موثر یک نام تجاری ، بازاریابان باید تبلیغات عالی ایجاد کنند که مورد توجه تعداد زیادی از کاربران شبکه های اجتماعی باشد.
  2. اهداف تعیین کنید. اندازه گیری نتایج و پیشرفت استراتژی خاص بازاریابی موبایل تنها در صورتی امکان پذیر است که اهداف کمپین از قبل تعیین شده باشد.
  3. کمپین های دوستانه تلفن همراه ایجاد کنید. از آنجا که هدف این است که یک مارک تجاری را از طریق دستگاه های تلفن همراه تحت فشار قرار دهیم ، ایجاد محتوا ، برنامه یا وب سایت های مناسب برای استفاده از تلفن همراه منطقی است.
  4. بازاریابی مبتنی بر مکان را انجام دهید. یکی از م mostثرترین روشهای به حداقل رساندن نرخ گزاف گویی ، ارائه تبلیغات مرتبط با مخاطبان هدف است . از ابزارهایی مانند Google Trends ، GPS و برنامه هایی مانند Google Local inventory برای ارسال کمپین هایی استفاده کنید که متناسب با جمعیت شناختی مورد نظر باشد.
  5. ویژگی های منحصر به فرد دستگاه های تلفن همراه را در نظر بگیرید. تبلیغاتی ایجاد کنید که بتواند توسط ویژگی های مختلف دستگاه تلفن همراه دستکاری شود تا تجربه کاربر کاملاً به یاد ماندنی شود. به عنوان مثال ، به جای ایجاد تبلیغات ویدئویی که نمی توان موقتاً مکث کرد ، می توان تبلیغاتی را ایجاد کرد که می تواند مکث کند ، دوباره پیچیده شود ، به بازار هدایت شود و غیره ، تا مشتریان بتوانند تصویر واضح تری در مورد یک محصول به دست آورند.
  6. مشوق ها را ارائه دهید. ارائه برخی از جوایز یا پیشنهادات ، مشتریان احتمالی را به اقدام تشویق می کند.
  7. اکنون همه اینها می تواند کاملاً یک وظیفه باشد. اما نگران نباشید. SendPulse از طریق استراتژی های بازاریابی موبایل به ارتقا a برند کمک می کند . با توجه به این یادداشت ، بیایید ببینیم که چگونه می توانید با SendPulse کمپین های بازاریابی پیامکی ایجاد کنید.
  8. اکنون همه اینها می تواند کاملاً یک وظیفه باشد. اما نگران نباشید. SendPulse از طریق استراتژی های بازاریابی موبایل به ارتقا a برند کمک می کند . با توجه به این یادداشت ، بیایید ببینیم که چگونه می توانید با SendPulse کمپین های بازاریابی پیامکی ایجاد کنید.

    نحوه ارسال یک کمپین پیامکی در SendPulse

    خدمات پیام کوتاه SendPulse به بازاریاب ها امکان ارسال پیامک به بیش از 800 شبکه ، بدون توجه به موقعیت مکانی آنها در جهان را می دهد. مشتریان بالقوه می توانند پس از ارائه نام ، آدرس ایمیل و شماره تلفن خود ، با ثبت نام در سرویس ، خدمات را بصورت رایگان امتحان کنند SendPulse از ابزارهای بازاریابی پیامکی م effectiveثر برای موفقیت در این کمپین استفاده می کند. اینها هستند:

  9. شخصی . با SendPulse ، یک بازاریاب می تواند نام گیرندگان و همچنین سایر اطلاعات شخصی را ارائه دهد و پیامک های سفارشی را با نام تجاری ، کد تخفیف و غیره برای آنها ارسال کند.
  10. تقسیم بندی ، که تقسیم یک پایگاه مشتری بر اساس معیارهای خاص است. با استفاده از لیست استثنای SendPulse ، یک بازاریاب می تواند اعداد خاصی را از لیست گیرنده حذف کرده و پیام هایی را برای یک جمعیت خاص بازار ارسال کند.
  11. آمار . با SendPulse ، یک بازاریاب می تواند نتایج یک کمپین پیامکی خاص را با ارزیابی آمار پس از تحویل هر پیام ارسال شده ، تجزیه و تحلیل کند.
  12. یکپارچه سازی API . بازاریابان می توانند از SendPulse API برای تلفیق پیام کوتاه با برنامه ها ، سایت ها ، CRM یا نرم افزارهای خود استفاده کنند.
  13. اس ام اس پاسخگوی خودکار . SendPulse به کاربران امکان می دهد تا جریان خودکار پیام هایی را که حاوی پیام کوتاه ، ایمیل و فشار وب هستند ایجاد کنند.
  14. فرم های اشتراک بازاریابان می توانند فرم های اشتراک پیام کوتاه ایجاد کرده و ادغام آنها را در سایت های خود ادامه دهند.
  15. گزینه لغو اشتراک . با SendPulse ، یک تجارت می تواند با پیوندهای لغو اشتراک پیام کوتاه بفرستد تا به مشتریان امکان انصراف دهد.
  16. در زیر راهنمای نحوه ارسال مبارزات پیامکی موثر با استفاده از SendPulse آورده شده است:

  17. با SendPulse ثبت نام کنید. با پر کردن فرم اشتراک سرویس پیام کوتاه با SendPulse ثبت نام کنید.
  18. یک لیست مخاطب ایجاد کنید. شماره تلفن گیرندگان را که می خواهید به آنها تبلیغ کنید اضافه کنید. از سازنده فرم اشتراک SendPulse استفاده کنید  تا لیست مخاطبین خود را به صورت رایگان رشد دهید. چهار نوع فرم موجود است. سبک ، قلم ها و رنگ های آنها را متناسب با طراحی برند خود ویرایش کنید. ایجاد یک فرم اشتراک اصلی بیشتر از 10 دقیقه طول نمی کشد.
    فرم اشتراک پیام کوتاه
  19. یک کمپین پیامکی ایجاد کنید . پیام تبلیغاتی جذاب با محتوای مربوطه ، دعوت به عمل و غیره ارائه دهید.
  20. تمام قسمت ها را پر کنید. تمام قسمتهای باقیمانده را در فرم ایجاد کمپین پیام کوتاه تکمیل کنید.
  21. پیامک پیش نمایش. پروژه را جستجو کنید تا اطمینان حاصل کند که از تمام پارامترهای از پیش تعیین شده برخوردار است.
  22. یک کمپین پیامکی ارسال کنید. در آخر ، استراتژی بازاریابی پیامکی خود را راه اندازی کنید.
  23. استراتژی بازاریابی موبایل

    خواه هدف کسی افزایش قابلیت مشاهده برند یا افزایش تعامل مشتری باشد ، یک کمپین بازاریابی تجاری باید شامل دانش بازاریابی موبایل باشد. در طول سال ها ، چندین مارک و شرکت سرمایه گذاری زیادی در ایجاد استراتژی های موثر بازاریابی تلفن همراه انجام داده اند که به مخاطبان خود می رسد. استراتژی های بازاریابی موبایل از کانال های زیر استفاده می کنند:

  24. پیام کوتاه : پیامکی متنی مستقیم به تلفن همراه مشتری که از وضعیت سفارش یا تحویل ، پیشنهادات برتر ، فروش مطلع می شود.

  25. اعلان های فشار : حتی اگر کاربر در لحظه ارسال آفلاین باشد ، به عنوان پیام بازشو در برنامه ها یا وب سایت ها ظاهر می شود. آنها برای اطلاع از مقالات اخیر وبلاگ ، پیشنهادات داغ و به روزرسانی های مهم ارسال می شوند. با SendPulse ارسال  اطلاعیه های فشار  یک سرویس به طور کامل رایگان است اگر پایگاه داده خود را کمتر از 10،000 مشترکین است.

  26. ایمیل : امروزه اکثر افراد ایمیل ها را روی تلفن های هوشمند خود باز می کنند ، بنابراین اهمیت بهینه سازی ایمیل ها برای تلفن همراه در حال افزایش است. با SendPulse می توانید کمپین های ایمیل را کاملاً رایگان و با استفاده از ابزارهای بازاریابی حرفه ای ارسال کنید .

  27. اتوماسیون بازاریابی موبایل

    اتوماسیون بازاریابی سیار راهی برای مقابله با وظایف تکراری بازاریابی است. یک ابزار اتوماسیون بازاریابی موبایل با کیفیت بالا به مشاغل کمک می کند تا در زمان واقعی با مشتریان و مشترکان خود درگیر شوند. SendPulse به کاربران امکان می دهد محتوای هدفمند و تقسیم بندی شده را در زمان مناسب و بدون عرق ارسال کنند.

    چگونه می توان با SendPulse بازاریابی موبایل را خودکار کرد

    SendPulse به کاربران کمک می کند ایمیل ، پیام کوتاه و اعلان های فشاری ارسال کنند . با SendPulse Automation 360 می توان پیام های انبوه شخصی و تقسیم شده را برای کاربران ارسال کرد. برای اتوماسیون بازاریابی موبایل:

  28. در SendPulse ثبت نام کنید. برای راه اندازی حساب کاربری در SendPulse با نام و ایمیل ثبت نام کنید.
  29. به Automation 360 بروید. Automation 360 ابزاری است که به ایجاد و ارسال ایمیل های خودکار ، پیام های فشرده و پیامک کمک می کند. برای ادامه ، اتوماسیون 360 را در برگه اتوماسیون انتخاب کنید.
  30. رویدادها و شرایط را برای کمپین پیامکی خود تنظیم کنید. با انتخاب "مدیر رویدادها" هر تعداد رویداد که می خواهید اضافه کنید و متغیرها را اضافه ، ویرایش یا حذف کنید. یک جریان اتوماسیون برای رویداد ایجاد کنید و پیامک را به عنوان یک عنصر اضافه کنید. در این مرحله ، می توان با عناصر دیگر نیز ترکیب کرد.
  31. کمپین خود را شروع کنید. کمپین بازاریابی تلفن همراه خود را آغاز کنید و پیگیری تبدیل ها را داشته باشید . تبدیل زمانی اتفاق می افتد که هدف یک رویداد محقق شود.
    هر ثانیه با سرعت 200-500 اس ام اس برای مشترکین دارای SendPulse پیامک انبوه ارسال کنید!
  32. نمونه های خوب بازاریابی موبایل

    یک نمونه پیام کوتاه بازاریابی درباره پیشنهاد تخفیف

    تخفیف

    پیشنهاد شخصی تخفیف استارباکس

    یک پیشنهاد شخصی

    بهترین روش های بازاریابی موبایل

    چه چیزی استراتژی عالی بازاریابی موبایل را ایجاد می کند؟ در اینجا چند نکته برای ایجاد یکی از موارد مفید آورده شده است:

  33. وب سایت خود را برای موبایل بهینه کنید
  34. خریداران را بفهمید و آنها را براساس شخص تقسیم کنید
  35. اضافه کردن انتخاب کردن در و انتخاب کردن گزینه های
  36. واضح ، موجز و محترمانه باشید
  37. برای همسویی با سوالات مخاطب مورد نظر ، بهینه سازی محلی را فراموش نکنید
  38.  
  • vida yary

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی