آقای نویسنده

از همه جا و از همه چی اینجا می خوانید

آقای نویسنده

از همه جا و از همه چی اینجا می خوانید

نکته بعدی در فناوری دوربین: بدون آینه!

دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۰۱:۰۰ ب.ظ

 

 

از زمان اولین عکسهای نوع قلع در دهه 1800 ، عکاسی مسیری طولانی را طی کرده است. Kodak 110's ، عکسهای فوری پولاروئید ، 35 میلی متر ، دوربین های دیجیتال ، دوربین در تلفن های هوشمند ما - این یک دنیای دوربین کاملاً خارج از خانه است!

بنابراین ، جدیدترین پیشرفت عکاسی چیست؟ دوربین بدون آینه روند فعلی و داغ عکاسان جدی است ، اما آیا واقعاً تفاوتی ایجاد می کند؟

 

دوربین بدون آینه چیست؟

بنابراین ، دوربین بدون آینه چیست ، چه تفاوتی دارد و چرا مهم است؟ برای اطلاع از این موضوع ، بیایید با یک سفر سریع به تاریخچه این رسانه بپردازیم. بسیاری از سازگاری ها با نحوه کار دوربین ها بهبودهایی برای حل یک مسئله ساده بوده است: چگونه می توان هم کاربر و هم هر آنچه را که گرفته می شود به همان شکل نشان داد؟

در اصل ، عکسها از صفحات فلزی یا شیشه ای روکش دار با مایع حساس به نور استفاده می کردند. بعد از اینکه عکاس از کجا صفحه برای قرار دادن عکس قرار می گرفت ، پشت لنز قرار می گرفت. برای سرعت بیشتر ، لنز دوم نزدیک لنز اول اضافه شد تا بدون تنظیم لنز اصلی ، کادربندی و فوکوس را امکان پذیر کند.

این طراحی دوربین همچنان پابرجاست. ما آنها را دوربین های "فاصله سنج" می نامیم. لنزی که از طریق آن نگاه می کنید دارای قابلیت های اضافی ، به ویژه توانایی تنظیم فوکوس است.

آینه ها در حدود سال 1900 اضافه شدند و دو نوع دوربین جدید ایجاد کردند. یک آینه داشت که تصویر را از لنزهای اضافی به یک صفحه کوچک شفاف باز می گرداند. دومین لنز دقیقاً زیر آن به داخل کرکره و خود فیلم باز می شود. هنگامی که لنز اول را متمرکز می کنید ، لنز دوم را نیز فوکوس می کنید.

برای طراحی دوم ، آینه بین لنز و فیلم قرار گرفت و تصویر را از طریق یک منشور منعکس کرد. وقتی دکمه شاتر را زدید ، آینه از جلوی ماشین باز شد و کرکره روی فیلم باز شد. تکرار بعدی دوربین ها از LCD استفاده می کند.

در حالی که دوربین های دیجیتال اولیه اواخر دهه 90 و اوایل 2000 به یک معنا بدون آینه بودند ، اکنون اصطلاح SLR معمولاً برای دوربین هایی با لنزهای قابل تعویض ، کنترل دستی و اغلب منظره یاب الکترونیکی به کار می رود.

دوربین های بدون آینه نقطه میانی را در بازار عکاسی ایجاد کرده اند که مدت ها به "ارزان" و "جدی" تقسیم شده است. دوربین بدون آینه جمع و جور ، قدرتمند و بصری است ، از برخی جهات بهترین در هر دو جهان است.

 

چه تفاوتی بین Mirrorless و DSLR وجود دارد؟

چه تفاوتی بین Mirrorless و DSLR وجود دارد؟

دوربین های قابل تعویض لنز نقطه اوج عکاسان جدی هستند. دوربین های بدون آینه و DSLR (دیجیتال تک لنز رفلکس) در صورت مقایسه با دوربین های جمع و جور یا تلفن های هوشمند ، انعطاف پذیری لنزهای مختلف و سنسورهای بزرگتر را ارائه می دهند . بنابراین ، تفاوت های واقعی برای بررسی چیست؟

 

اندازه - بدون آینه در مقابل DSLR تصویر 9058

دوربین بدون آینه در بیشتر موارد وزن DSLR ندارد. با این حال ، وزن به لنز شما بستگی دارد. لنزهای فول فریم 70-200 میلی متر f / 2.8 از نظر اندازه برابر خواهند بود ، بنابراین صرفه جویی در وزن حاشیه ای است.

و گرچه دوربین های بدون آینه کوچکتر هستند ، اما گرفتن بزرگتر DSLR ها ارگونومیک تر است و بیشتر عکاسان آن را ترجیح می دهند. آنها متوجه می شوند وقتی لنز بزرگی را روی دوربین کوچکتر و بدون آینه قرار می دهید ، تعادل عجیب و غریب است.

 

سنسور و کیفیت تصویر

اولین دوربین های بدون آینه سنسورهای بزرگ یکسانی در بیشتر DSLR ها ندارند. از آنجا که رایج ترین پیش بینی کننده کیفیت تصویر سنسور است ، دوربین های بدون آینه اکنون چندین سنسور از جمله فرمت کامل و فرمت متوسط ​​را ارائه می دهند. هر دو دوربین DSLR و دوربین های بدون آینه دارای سنسورهای قاب کامل و برش هستند. اما تحقیقات خود را انجام دهید زیرا همه مارک ها هر قالب را ارائه نمی دهند.

 

سرعت عکسبرداری

بدون آینه برای حرکت ، دوربین های بدون آینه در مقایسه با SLR های سنتی سرعت عکسبرداری سریع تری را ارائه می دهند. اما تصور نکنید دوربین بدون آینه ای که به آن نگاه می کنید سریعتر از DSLR است ، زیرا بسیاری از دوربین های بدون آینه از فریم مشابهی با DSLR برخوردار هستند.

 

فوکوس خودکار

با پیشرفت تکنولوژی بدون آینه ، فوکوس خودکار نیز بهبود یافته است. برخی از تولیدکنندگان تشخیص فاز روی تراشه را ارائه می دهند ، بنابراین دوربین های بدون آینه همان نوع فوکوس خودکار DSLR را انجام می دهند. در بیشتر موارد ، DSLR ها و دوربین های بدون آینه هر دو دارای سیستم فوکوس خودکار عالی هستند.

 

منظره یاب

بدون آینه برای پرش نور از لنز تا چشم شما ، دوربین های بدون آینه به منظره یاب نوری مجهز نیستند. با این وجود آنها می توانند از منظره یاب الکترونیکی (EVF) استفاده کنند. EVF مانند صفحه های LCD در پشت دوربین هستند ، اما برای استفاده دقیق تا چشم شما کوچکتر و بهینه هستند.

مزایا و معایبی برای هر دو نوع وجود دارد: منظره یاب های نوری نمی توانند باتری دوربین را خالی کنند و شما همیشه می توانید یک ترکیب قابل اعتماد داشته باشید. EVF ها در اکثر مدل ها همیشه روشن نیستند - بعضی از دوربین ها برای رفتن بین صفحه LCD و منظره یاب نیاز به کلیک روی یک دکمه دارند.

 

عمر باتری

دوربین های بدون آینه عمر باتری کمتری نسبت به DSLR ها دارند. فناوری به موقع این امر را بهبود می بخشد ، اما بسیاری از DSLR ها هنوز دو برابر یک دوربین بدون آینه دوام دارند.

اما ، یک کاربر متوسط ​​دوربین بدون آینه نباید مشکلی داشته باشد که یک روز کامل از باتری خالی شود. برای فرسودگی باتری باید بیش از 300 عکس در روز بگیرید.

 

انتخاب لنز

DSLR ها بیشتر عمر کرده اند ، این بدان معنی است که تولید کنندگان مدت زیادی است که لنزهای خود را تولید می کنند. به طور کلی ، انتخاب لنزهای DSLR بیشتر از دوربین های بدون آینه است. قبل از خرید بدون آینه تحقیق کنید - مطمئن شوید که مدل شما به تمام لنزهای مورد نیاز شما دسترسی دارد.

 

قیمت

قیمت تمام دوربین ها چه DSLR و چه بدون آینه از 500 تا 5000 دلار است. بدیهی است که بسته های گران قیمت بیشتر از یک بسته اصلی حاوی لنزها و سایر ویژگی ها خواهند بود.

هنگام تعیین اینکه کدام یک برای نیازهای شما بهتر است ، باید سبک های بدن ، سرعت شاتر ، عمر باتری ، گیره ها و لنزها را بررسی کنید. در حالی که عکاسان جدی به سمت DSLR تمایل دارند ، آماتورها ممکن است به دوربین های جدید و بدون آینه متمایل شوند.

 

بهترین دوربین های بدون آینه

بهترین دوربین های بدون آینه

اگر به خرید دوربین بدون آینه علاقه دارید ، تحقیق کنید. طبق Techradar.com ، در زیر دو دوربین بدون آینه موجود در بازار موجود است:

 

سونی آلفا A7 III

Alpha A7 III یک دوربین تمام فریم سطح پایین در خانواده بدون آینه سونی است. حسگر فول فریم 24.2 مگاپیکسلی ، فوکوس 693 نقطه ای و عکسبرداری با سرعت 10 فریم در ثانیه این دوربین را برای آماتورها و جوانب مثبت مناسب می کند. این قابلیت فیلمبرداری در اندازه 4K ویدئویی کامل ، شامل یک سیستم تثبیت کننده تصویر 5 محوره و دارای منظره یاب الکترونیکی با وضوح بالا است.

 

نیکون Z7

اولین دوربین بدون آینه تمام قاب نیکون ، Z7 ، یک پیروزی است. به عنوان یک دوربین نسل اول ، باید انتظار وقفه در وقفه های گاه به گاه را داشته باشیم ، اما Z7 با ملاحظه طراحی شده و بیش از حد انتظار است. یک سنسور جامد ، همراه با تثبیت کننده تصویر موثر ، به همراه EVF خیره کننده ، هندلینگ عالی ، عملکرد AF بسیار مناسب و پاسخگویی عالی در کل پایه دوربین هستند که استفاده از آنها لذتبخش است.

 

خرید Mirrorless با بودجه

دوربین ها و لنزها گران هستند و تولیدکنندگان این موضوع را می دانند. خوشبختانه لنزهای ارزان قیمت برای دوربین های بدون آینه وجود دارد. دوربین های سطح ابتدایی امروزی با سنسورهای تصویربرداری توانمند ارائه می شوند و با لنز مناسب متصل ، می توانند تصاویر شگفت انگیزی را ایجاد کنند. انتخاب لنز زمانی محدودیت سیستم های بدون آینه بود ، اما با رشد بازار بدون آینه تعداد لنزهای موجود سر به فلک می کشد.

Digitaltrends.com کیت های لنز مورد علاقه خود را لیست کرده است که هرکدام زیر 500 دلار به فروش می رسند.

 

PANASONIC LUMIX G 20MM F / 1.7 II

20 میلی متر f / 1.7 ترکیبی از دیافراگم سریع و طراحی جمع و جور برای عملکرد کم نور و قابلیت حمل است. کاربران پاناسونیک و Olympus که می خواهند عملکرد کم نور بهتر و بدون اضافه کردن وزن داشته باشند ، این لنز را دوست دارند.

 

SONY FE 50MM F1.8 OSS

این لنز پرتره APS-C سونی دارای دیافراگم سریع و لرزشگیر تصویر عالی است ، و این 50 میلی متر جمع و جور را برای هر موقعیتی ، به ویژه برای عکاسان پرتره و فیلمبرداران ، یک لنز پرتره عالی می کند.

 

FUJIFILM XF 35MM F / 2 R WR

این لنز جمع و جور ضد آب و هوا برای مسافران و عکاسان خیابان بسیار مناسب است.  

فوجی فیلم در مورد لنزهای اصلی ، چیزهای خود را می داند و بیشتر مدل هایی که ارائه می دهد کاملاً علاقه مندان یا متخصصان آن هستند.

 

CANON EF-M 22MM F / 2 STM

این لنز با طراحی کم حجم و دیافراگم سریع ، تنها لنز Canon با دیافراگم سریع و دیافراگم است و لنزهایی که همه دارندگان EOS M از داشتن آن در کیف خود خوشحال هستند.

این برای تیراندازان EOS M که عملکرد کم نور و قابلیت حمل بهتر دارند بسیار مناسب است.

در انتخاب لنزهای پیشنهادی ، ما ویژگی هایی را جستجو کردیم که "تفاوت قابل توجهی در کیفیت تصویر ، طراحی و قابلیت استفاده نسبت به لنزهای کیت اساسی را ایجاد کنند - همه اینها در حالی است که بانک را نمی شکند".

و ، هنگام خرید لنز ، باید توجه داشته باشید: نمی توانید همه آن را داشته باشید. همه گزینه های فوق لنزهای پرایم و بدون قابلیت بزرگنمایی هستند. لنزهای Prime دارای اپتیک واضح ، دیافراگم روشن و طراحی جمع و جور با قیمت مناسب هستند. اگر می خواهید یک لنز بزرگنمایی با ویژگی های مشابه داشته باشید ، هزینه بسیار بیشتری پرداخت خواهید کرد.

 

نتیجه

با پیشرفت فن آوری عکاسی ، تولیدکنندگان و عکاسان حرفه ای به بهبود آنچه در تصاویر می بینیم ادامه می دهند. تصمیم گیری برای بدون آینه رفتن برای برخی از انواع عکاسی گزینه ای است ، همانطور که چسبیدن به DSLR بهترین گزینه برای انواع دیگر عکاسی است.

قبل از خرید مطمئن شوید که بلند مدت چه می خواهید. آنچه در لحظه می خواهیم با گذشت زمان تغییر خواهد کرد.

 

  • vida yary

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی